FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: zosia
05-02-2015, 08:50
Przewodnik po Forum
Autor Wiadomość
zosia 



Wyznanie: Katolik
Pomogła: 74 razy
Wiek: 66
Dołączyła: 31 Maj 2005
Posty: 12035
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-02-2015, 14:21   Przewodnik po Forum

Przewodnik po Forum cz. I – Tabela Forum

Tabela forum

Jest ona podzielona na cztery Fora:
1. Forum Chrześcijańskie,
2. Forum Wiara
3. Forum Ogólne
4. Forum Organizacyjne.

Forum Chrześcijańskie

Służy do prezentacji Forum Młodzieży Chrześcijańskiej i użytkowników tego Forum.
Tutaj znajdziecie dwa działy z Regulaminami i Założeniami Forum i z Klubem Sponsorów Forum. W dziale Założenia Forum i Regulaminy mogą pisać jedynie administratorzy, w dziale Klubu jest kilka tematów dostępnych dla użytkowników.
W tematach tych można zgłaszać akces do Klubu, a więc gotowość wpłacenia pieniędzy na Forum. Jest także temat, w którym rozliczamy się z pieniędzy klubowych.

Dwa kolejne działy służą do prezentacji użytkowników, a są to: Pokoik zapoznawczy i Chatka Puchatka czyli pokoiki użytkowników.
I tutaj ważna uwaga – zakładając swój pokoik możecie go nazwać jak chcecie, ale na początku nazwy musi być napisany nick użytkownika, np. „Zosia – moje wytchnienie”.
Problematyka poruszana we własnej chatce jest dowolna, ale starajcie się nie dyskutować tutaj o problemach, które są uwidocznione w działach Forum. Tutaj składamy sobie wizyty jak w domu, podziękowania, gratulacje, życzenia z jakiejś okazji itp. Gospodarz chatki może się zaprezentować bardziej szczegółowo, zamieścić ciekawe zdjęcia itp.

Forum Wiara

Ma aż cztery bloki tematyczne: Biblia i Kościoły oraz blok Związków Wyznaniowych i dla Ateistów.
Dalej są działy związane z wiarą, filozofią i poświęcone sprawom duchowym. Każdy dział ma opis i starajcie się zakładać tematy zgodne z tym opisem.

W tematach biblijnych nie dyskutujemy o swoich teoriach na temat Boga, tylko trzymamy się tekstów biblijnych.

W Kościołach dobrze jest zaprezentować swoje wyznanie, jeśli jeszcze takiej prezentacji nie ma. Poznanie wzajemne wyznań, to pierwszy krok do tolerancji i miłości do ludzi o odmiennych poglądach, mimo różnic.

W dziale Modlitwa jest temat: „Dziś modlę się tak”. W tym temacie zabrania się jakichkolwiek komentarzy do cudzej modlitwy! Jeśli zainspirowała nas jakaś modlitwa do jakiejś refleksji, to kopiujemy i zakładamy nowy temat. W tym, temacie nie prowadzi się żadnych dyskusji.
Podobnie w dziale Wersety biblijne jest temat „Ten wers mnie dotknął”. Tu jest dopuszczalny komentarz do własnego wersetu, a nie cudzego. Podobnie „Słowo na dziś” – krótki komentarz jest dopuszczalny do wersetu przytoczonego przez siebie, ale najlepiej wpisywać sam cytat, bo to on ma w nas „pracować”, w każdym oczywiście inaczej.
Dyskusje na temat cytatów prowadzimy w dziale Rozważania biblijne, a nie tutaj.

W dziale Święta niestety przeważają omówienia świąt katolickich, a przecież nie o to chodziło przy zakładaniu tego działu, ale o to, aby poszczególne wyznania opisywały swoje święta i sposoby wielbienia Boga. Zachęcamy wszystkich nie katolików do prezentacji swoich świąt.

Forum ogólne

Jest tu mnóstwo tematów do prowadzenia wolnych rozmów ze wszystkich dziedzin życia, a także na temat sztuki, kultury i zwykłych przyziemnych. Można by w skrócie powiedzieć, że jest to „forum integracyjne”, gdzie się bawimy, poruszamy bolesne osobiste problemy i doradzamy sobie.
Jest tu jeden blok tematyczny Ludzie poświęcony sprawom społeczno-politycznym i ciekawym postaciom.
Wyjątek stanowi temat "Spieszmy się kochać ludzi, gdzie nie prowadzimy dyskusji. Jest on poświęcony wyłącznie wspomnieniom zmarłych.
Jest dział szczególny Mała poradnia, gdzie nie powinniśmy prowadzić żadnych polemik i dyskusji, ale iść z pomocą pytającemu.
Jest tu także dział ukryty Pokój zwierzeń gdzie można porozmawiać z duchownym o swoich problemach z wiarą nie będąc widocznym na forum publicznym.
I wreszcie dział Reklam – jedyne miejsce gdzie można zamieszczać reklamy. W innych miejscach albo będą kasowane, albo przenoszone. Niedopuszczalne jest zamieszczanie po całym Forum ogłoszeń tej samej treści. Za coś takiego dostaje się bana, albo blokadę konta.

Forum organizacyjne

Jak sama nazwa wskazuje, dominują tu tematy informacyjne, służące do komunikacji Zespołu Administracyjnego z użytkownikami Forum.
Są tu trzy działy ukryte służące Administracji.
Ale jest i temat Zapytania użytkowników i prośby o pomoc który zasługuje na uwagę.
Czasami nie warto zakładać tematu w jakimś „mądrym” dziale, bo chodzi o drobiazg, przysługę i ten dział jest właśnie po to utworzony.
Wszelkie uwagi na temat działania Forum prosimy zamieszczać w dziale UWAGI Jest tu miejsce na propozycje użytkowników i inne uwagi, których nie wolno zamieszczać w tematach merytorycznych.

Przewodnik po Forum II - Funkcje techniczne


Pisanie postów

Nie objaśniamy szczegółowo jak napisać post, bo wystarczy wpisać tekst w okienku pod tabelą Forum i kliknąć „wyślij”. Gdy chcemy mieć więcej funkcji klikamy „odpowiedz”.
Podajemy tylko objaśnienia do edytora tekstu.
W ramce pierwszej możemy zatytułować swój post, przy odpowiedziach rzadko to robimy.
Potem jest linia ikonek, jeśli którąś z nich wybierzemy, to pojawi się ona na liście z tematami, jeśli jest to post inaugurujący temat. Zazwyczaj pomijamy ikonki przy odpowiedzi.

Trzecia linia zawiera funkcje:

B– pogrubienie tekstu

I – kursywa (tekst pochylony)

U – podkreślenie tekstu

Quote – funkcja do zaznaczenia cytatu:
Pierwsze kliknięcie pojawia się [ quote ], jeśli chcemy wpisać kogo cytujemy, to w ramce wpisujemy nick lub nazwę osoby cytowanej w cudzysłowie, np.[quote=”Maria Konopnicka”] pamiętajmy, że tu nie wolno dawać żadnej spacji. Na końcu cytatu klikamy drugi raz funkcję Quote, pojawi się [ /quote ] znaczek końca cytatu.
W poście wygląda to tak:
Maria Konopnicka napisał/a:

A jak poszedł król na wojnę,
grały jemu surmy zbrojne,
grały jemu surmy złote
na zwycięstwo, na ochotę

Funkcja ta może być zastosowana w o wiele prostszy sposób gdy cytujemy swojego rozmówcę. Zaznaczamy blokiem tekst w poście rozmówcy, który chcemy zacytować. Klikamy znaczek nad jego postem i od razu w szybkim edytorze tekstu pod tabelą pojawia się gotowy cytat wraz z nickiem rozmówcy.
Możemy też kliknąć nad postem rozmówcy „cytuj”, wówczas w szybkim edytorze pojawi się cytat całej wypowiedzi.

Code – funkcja podobna do quote, ale ma bardzo brzydkie literki.

List – funkcja umożliwiająca danie akapitu w tekście pisanym, podwójne kliknięcie daje podwójne wcięcie tekstu. Stosuje się to zazwyczaj gdy robimy jakieś wyliczenia w punktach np. w regulaminach, ale jedno wcięcie w normalnym tekście oznacza zapoczątkowanie nowej myśli autora. Aby wykorzystać tę funkcję trzeba pierwszą linijkę tekstu zaznaczyć blokiem i dać List.

IMG – funkcja do zamieszczania rysunków,
Aby wykorzystać tę funkcję, trzeba skopiować adres obrazka, kliknąć img, pojawi się tabelka, gdzie kasujemy //http: i wklejamy nasz adres. W edytorze pojawi się nasz adres w ramach img, po wysłaniu postu pojawi się nasz obrazek.

URL – funkcja służąca do zastępowania długaśnego linku do strony, którą chcemy zaprezentować, np. do artykułu. Klikamy na tę funkcję, pojawia się tabelka z poleceniami i piszemy nazwę, albo zwyczajnie „kliknij tutaj” i potem do tabelki wklejamy nasz link. W edytorze pojawi się nasz link w ramach URL, ale po wysłaniu postu będzie tylko niebieskie „kliknij tutaj”.

CENTER – funkcja służąca środkowaniu tekstu bądź obrazu.
Zaznaczamy blokiem tekst, bądź adres obrazka w ramach img i klikamy Center, obraz, tekst pojawi się na środku postu.

FADE – przenikanie – funkcja ta na naszym forum jest niedostępna.

Scroll – funkcja służąca do uruchamiania tekstu, bądź obrazka w poziomie, np.
emotikonka z fruwającym aniołkiem lub kwiatkiem, albo tekst:
:janiol: :kwitnie: :rośnie: Z najlepszymi życzeniami!
Wybieramy emotikonkę lub piszemy tekst, podświetlamy blokiem i dajemy scroll.

Hide – ukryta wiadomość. Tekst podświetlamy blokiem i dajemy Hide np.:

Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---

Kolejna linia nad edytorem to: kolor, cień i ogień
Na naszym forum funkcjonuje tylko kolor. Zaznaczamy blokiem tekst i klikamy na trójkącik przy funkcji kolor i wybieramy sobie, który chcemy, np. Kasia.

Pod spodem mamy Rozmiar. Podświetlamy tekst blokiem, klikamy na czarny trójkącik i wybieramy wielkość czcionki, np.: mama tata córka syn

A teraz spoglądamy w lewo pod napisem „Więcej Ikon”
Mamy tu znaki graficzne, których nie ma w edytorze tekstu. Klikając jakiś wybrany znak, wprowadzamy go do swojego tekstu, np. znak nieskończoności: ∞

Gdy klikniemy na „Więcej ikon”, pojawi się nasza przebogata galeria z obrazkami, na które wystarczy kliknąć, aby pojawiły się w tekście.

INNE FUNKCJE


Funkcja you – bardzo zabawna, nieraz kontrowersyjna.
Uaktywnia się ona, gdy przed napisanym tekstem wpiszemy [ you ] oczywiście nie dając spacji przy klamrach, np.
Tekst: :”Niech ci Pan błogosławi”
Po wstawieniu funkcji
Gość Niech ci Pan błogosławi
Za każdym razem czytelnik widzi swój nick
Funkcję tę często stosuje się w podpisach, ale niekiedy i w formowej Drodze Krzyżowej.
Nie każde forum ma taką funkcję, ale my mamy. Dlatego nie irytujcie się, „a skąd on mnie zna?”, „czego ode mnie chce?” Nie zna i nic nie chce, tylko cię pozdrawia :)

Wstawianie linku do cytatu z Biblii Tysiąclecia do pisanego tekstu.

Dzięki serwerowi Biblia 2000 można w swoich artykułach i opracowaniach umieszczać odnośniki do wersetów biblijnych w postaci URL-a. Na przykład jeżeli piszemy o tym, że osoby wierzące nie idą na sąd ostateczny możemy umieścić odnośnik Jan 5.24. Po naciśnięciu go, na ekranie powinien pojawić się odpowiedni cytat.
Po naciśnięciu funkcji URL wpisujemy Jan 5:24, dajemy OK i pojawi się nowe okienko, gdzie wrzucamy następujący link (po skasowaniu widocznego tam "http://")

http://www.biblia.net.pl/cgi-bin/biblia.cgi?j5.24

Przykład:
Jan 5:24

Jeśli chcemy zacytować coś innego to po kodzie
http://www.biblia.net.pl/cgi-bin/biblia.cgi?
wpisujemy namiar z małej litery z kropką w środku, np. cytujemy Rz 10:1
To do podanego kodu dopisujemy
http://www.biblia.net.pl/cgi-bin/biblia.cgi?rz10.1
i oczywiście w tytule (pierwsze okienko po wciśnięciu URL) Rz 10:1
Przykład:
Rz 10:1

Chcąc wrzucić więcej wersów, np. Rz 10:1-3 postępujemy jak wyżej, tyle, że w kodzie dopisujemy rz10.1-3
Przykład:
Rz 10:1-3
Można sobie ułatwić życie i skopiować gotowca
[URL=http://www.biblia.net.pl/cgi-bin/biblia.cgi?
potem tylko dopisać namiary jak we wskazówkach i zamknąć klamrą] wpisać namiar biblijny normalnie i zakończyć znakiem [/URL]

Przewodnik po Forum III - Ludzie


FUNKCJE I WYRÓŻNIENIA


1. Wyróżnienie POMÓGŁ
Otrzymuje to wyróżnienie użytkownik, za celną odpowiedź lub poradę. Może je nadać tylko i wyłącznie założyciel tematu, bo tylko on ma do dyspozycji taką funkcję w postaci zielonego znaczka pod każdym postem w swoim temacie. Jeśli na tę funkcję kliknie, post będzie wyróżniony, a w profilu nagrodzonego pojawi się informacja „pomógł”

2. Wyróżnienie SPONSOR
Otrzymuje osoba, która wpłaciła na utrzymanie forum choćby jeden raz, bez względu na wysokość kwoty. Staje się ona automatycznie członkiem Klubu Sponsorów Forum i otrzymuje podziękowanie na e-mail.
Nie każdy życzy sobie mieć takie wyróżnienie i nie każdy chce, aby jego nick figurował na liście Klubu Sponsorów Forum. Może o to poprosić skarbnika Forum i wówczas na liście figuruje jako Anonim, a pod nickiem nie ma wyróżnienia „sponsor”.

3. Wyróżnienie PRZYJACIEL
Otrzymuje osoba, która napisała więcej niż 280 postów. Zazwyczaj dzieje się to automatycznie, ale nie zawsze działa automat i trzeba „ręcznie” włączyć to wyróżnienie.
Stąd apel do użytkowników, aby zgłaszali fakt, że napisali już tyle postów administratorowi, gdyż możemy to przeoczyć.

4. Wyróżnienie ISKIERKA
Pomyślane jest ono jako „kuźnia formowych kadr”, ale swoich sił może popróbować każdy użytkownik, który ma już rangę „przyjaciel”, wpisując się do otwartej grupy Iskierek i wtedy czeka na decyzję moderatora grupy. Moderatorem tej grupy jest zosia.
Skasowanie z listy oczekujących nicku użytkownika, oznacza brak akceptacji.
Inną drogą otrzymania tego wyróżnienia jest propozycja admina skierowana do użytkownika na priv.

Podstawowe kryteria przyznania takiego wyróżnienia to:
a) posiadanie rangi Przyjaciel, b)aktywność w pisaniu postów, c) orientacja w Regulaminie Forum i jego przestrzeganie (brak ostrzeżeń i innych kar regulaminowych) oraz d) orientacja w tabeli Forum.
Gdy wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że Iskierka da sobie radę z funkcją moderatora, może ją otrzymać już po miesiącu czasu.

Nieobecność Iskierki na forum przez pół roku bez żadnej informacji usprawiedliwiającej na priv do moderatora grupy, powoduje automatyczne zdjęcie tego wyróżnienia.
Zdjęcie wyróżnienia może też wystąpić na własną prośbę, bądź gdy Zespół Administracyjny uzna, że nie spełnia oczekiwanych nadziei.

Do zadań Iskierek należy:
a) podtrzymywanie toczących się dyskusji, b) wprowadzanie nowych tematów
Nick Iskierki ma barwę czerwoną.
Wyróżnienie Iskierka eliminuje wyróżnienie Przyjaciel, gdyż jest rangą wyższą, ale nie eliminuje wyróżnienia Sponsor, ani wyróżnienia Pomógł. Ranga Iskierka w profilu Iskierki jest obowiązkowa.

Jesteśmy otwarci na propozycje innych wyróżnień użytkowników. Prosimy je zgłaszać w dziele Uwagi.

Funkcje

1. MODERATOR
Funkcję tę otrzymuje użytkownik po decyzji Zespołu Administracyjnego. Decyzję poprzedza rozmowa na priv z zainteresowanym i jego zgoda na tę funkcję.
U nas ta funkcja ma charakter globalny, a więc obejmuje wszystkie tematy na forum ogólnie dostępnym.

Do zadań moderatora należy: a) czuwanie nad przebiegiem toczących się dyskusji pod kątem zgodności z Założeniami i Regulaminem Forum, b) czuwanie nad właściwym umieszczeniu dyskusji we właściwym dziale i temacie, c) aktywizacja dyskusji poprzez otwieranie nowych tematów, bądź aktywowanie starych, żywe zaangażowanie w dyskusjach.

Moderator ma prawo do uwag porządkowych w stosunku do użytkowników, dawania ostrzeżeń za naruszanie Regulaminu. Jednorazowo moderator ma prawo zastosować ostrzeżenie o wartości 3, a więc zablokować pisanie w rażących przypadkach łamania Regulaminu.
Moderator może przesuwać tematy, łączyć je, dokonywać edycji postu użytkownika i wpisywać swoje uwagi lub cenzurować post zgodnie z Regulaminem (np. usuwanie wulgaryzmów), może przesuwać posty nie na temat do Kosza na OT-y.

Skargi i odwołania na działanie moderatora przysługują użytkownikowi tylko na priv do moderatora, albo administratora.

U nas jest jeszcze funkcja moderatora do obsługi działu ukrytego „Pokój zwierzeń”, gdzie zainteresowany może porozmawiać o swoich osobistych tematach z duchownym katolickim. Niestety nie mamy na Forum ani pastora, ani popa. Dział ten widzą tylko administratorzy, ale nie zdarzyło się, aby ktoś z nas tam zaglądał i coś czytał, a tym bardziej komentował. :wink:
Moderator działu ukrytego ma uprawnienia moderatorskie tylko na ten dział.

Nieobecność moderatora na Forum przez okres pół roku, bez możliwości kontaktu z nim, powoduje zdjęcie z funkcji. Zdjęcie z funkcji może nastąpić także w przypadku rezygnacji zainteresowanego lub decyzją Zespołu Administracyjnego w przypadku rażącego naruszenia żywotnych interesów Forum.

Ranga moderatora może łączyć się z wyróżnieniem „sponsor”

Nick moderatora ma kolor zielony.

2. ADMINISTRATOR
Droga awansu na administratora jest taka sama jak na moderatora. W nagłych przypadkach jeden administrator może nadać uprawnienia administratorskie konkretnej osobie na jakiś czas, np. celem rozwiązania problemu technicznego, bądź z powodu braku na Forum osób funkcyjnych w dłuższym czasie.

Uprawnienia administratora obejmują uprawnienia moderatorskie, ale są rozszerzone do stosowania wyższych kar, a więc banowania, blokowania kont, usuwania kont użytkowników.
Jeden z administratorów (obecnie zosia) zajmuje się oprócz spraw organizacyjnych także sprawami finansów Forum i jest odpowiedzialny za sprawność techniczną Forum.

Administrator traci funkcję na skutek rażących działań przeciwko interesom naszego Forum decyzją Zespołu Administracyjnego, bądź na skutek własnej rezygnacji.

Ranga administratora może łączyć się z wyróżnieniem „sponsor”

Nick administratora ma kolor pomarańczowy.

3. ZESPÓŁ ADMINISTRACYJNY FORUM
Zespół tworzą wszyscy administratorzy i moderatorzy globalni.
Zespół decyduje o:
a) awansach funkcyjnych, b) abolicji kar po upływie czasu regulaminowego, c) anulowaniu kar wątpliwych z odwołań, d) o grafice i wyglądzie Forum, d) o wyborze firm hostingowych, e) treści wszystkich regulaminów i Założeń Forum, w tym niniejszego informatora.

Zespół ma do dyspozycji swój dział ukryty. Jest to jedyne miejsce gdzie prowadzi swoje dyskusje na temat poszczególnych decyzji i rozstrzyga sporne kwestie w Zespole.
Zespół może moderować innymi ukrytymi działami jak „Tajne Archiwalia”, zakładać je lub kasować.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group